LEVERANSVILLKOR

Leveransvillkor:

To Trading Oy 1009946-2 (nedan webbutiken) säljer varor till privatpersoner i Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkoren och priserna. I priserna ingår mervärdesskatt.

Webbutikens kontaktuppgifter:

E-post: [email protected]
Telefon: 044 9804 547 (öppet vardagar kl. 12–16)
Postadress: Kauppakeskus AINOA 1. krs, Länsituuli 5, 02100  

Beställning:

Du väljer produkterna som du vill beställa på webbplatsen genom att lägga dem i varukorgen. Du skickar beställningen genom att betala varukorgens innehåll i webbutikens kassa. När du lägger en beställning, godkänner du våra leveransvillkor, produkternas priser och leveranskostnaden. Om du anger din e-postadress när du beställer, skickar vi dig en orderbekräftelse via e-post. Av orderbekräftelsen framgår vilka produkter du har beställt och priset.

Betalning:

Webbutikens betalningsförmedlare är Bambora PayForm (Paybyway Oy, Fo-nummer 2486559-4) som är registrerad i Finansinspektionens register över betalningsinstitut. Betalning sker via Bamboras webbtjänst och betalningsmottagaren på fakturan är Bambora eller Paybyway Oy. Bambora förmedlar betalningarna till webbutiken. Betalningen sker tryggt, eftersom alla uppgifter om transaktionen förmedlas via en krypterad förbindelse så att ingen utomstående kan ta del av uppgifterna.  Affärsförbindelsen uppstår mellan kunden och webbutiken. Webbutiken ansvarar för alla skyldigheter i anslutning till affärsförbindelsen.

Läs mer om Bambora: https://www.bambora.com.

Betalningsmetoder:

I PayForm-tjänsten kan du betala med nätbankskoder, elektronisk plånbok, betalkort (credit/debit), faktura eller delbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Sparbanken, Aktia, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-kort, samt faktura via Jousto och Enterpay för företag.

MobilePay: Du kan betala med MobilePay om du har tillåtit transaktioner i webbutiker i applikationens inställningar. Betalningar som görs med MobilePay debiteras det betalkort som är kopplat till plånboken. Om debitering av betalkortet misslyckas, kan du inte betala med MobilePay i webbutiken.

Pivo: Användarvillkoren finns tillgängliga på Pivos webbplats: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto är en finländsk tjänst som erbjuder möjlighet att betala via faktura eller med delbetalning. Med tjänsten handlar du snabbt och tryggt. Jousto är avsedd för privatpersoner utan betalningsanmärkningar. Med Jousto får du 30 dagars räntefri och kostnadsfri betalningstid. När du har fått fakturan bestämmer du själv om du vill betala hela fakturan eller använda delbetalning.

Leverans:

Beställningarna skickas i huvudsak på vardagar. Leveranstiden för lagerprodukter är vanligtvis 3–5 vardagar. Leveranskostnaden är en fast kostnad om 6,90 € per beställning (Finland) och 14,90 € (resten av EU). När beställningens värde överstiger 50 € är leveransen gratis. Om leveransen av en beställd produkt försenas eller om produkten är tillfälligt slutsåld, försöker vi alltid meddela detta till kunden utan dröjsmål. Om du har frågor kan du kontakta vår kundtjänst på adressen [email protected].

Om en produkt har kommit bort eller skadats under transporten, ska du meddela oss detta utan dröjsmål, men senast inom 14 dygn antingen via e-post till adressen [email protected] eller med ett sms till numret 044 980 4547. Om produkten är skadad ska du bifoga en bild till e-postmeddelandet. Om paketet har skadats under transporten ska också bolaget som ansvarat för frakten informeras utan dröjsmål.

Vi åtar oss inget ansvar för postens fel. Om din försändelse har skickats till fel utlämningsställe, vänligen kontakta i första hand posten.

För paket som mottagaren inte hämtar ut debiteras en post- och hanteringsavgift om 20 euro. 

Returer:

Webbutikens kunder har 14 dagars bytes- och returrätt i enlighet med konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera delar av eller hela beställningen. Produkterna ska vara oanvända. Produkter som kunden vill returnera eller byta ska vara i originalförpackningen och i säljbart skick.

För returer debiteras en fraktavgift om 6,90 € (Finland) och 14,90 € (resten av EU).

Om en produkt är defekt ska du meddela oss detta utan dröjsmål, men senast inom 14 dygn antingen via e-post till adressen [email protected] eller med ett sms till numret 044 980 4547. Om en produkt är behäftad med fel ska du bifoga en bild på den i e-postmeddelandet.

Om du vill returnera eller byta produkter ska du använda returblanketten som medföljer försändelsen.

En produkt som skickas till oss i säljbart skick granskas av oss, varefter vi återbetalar produktens pris inom 14 dagar efter att vi mottagit returen. Återbetalning sker alltid till samma kort/konto som använts vid köpet.

Avbeställning, ansvar för fel och reklamationer:

Du kan avbeställa din beställning så länge den inte har levererats till dig. Om du vill avbeställa en beställning, kontakta oss på adressen [email protected] eller på numret 044 980 4547. Webbutiken har ett lagstadgat ansvar för fel i produkterna som säljs.

Om du vill reklamera en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst på adressen [email protected] eller på numret 044 980 4547. Konsumenten har rätt att låta konsumenttvistenämnden avgöra eventuella tvister.